Hoe kiest u het beste internetbureau voor uw bedrijf

Overschakelen van in-house digitale marketing naar het inhuren van een internetbureau kan een enorme stap zijn. Veel redenen weerhouden kleine en middelgrote bedrijven ervan een digitale marketingpartner in te huren, waaronder zorgen over hogere uitgaven en terughoudendheid om een derde partij te vertrouwen. Hopelijk begrijpt u nu de waarde van het inhuren van een internetbureau. Dat brengt ons bij onze volgende vraag, “hoe kies ik een internetbureau dat geschikt is voor mijn bedrijf?”.

Ten eerste raden wij u aan enkele beoordelingssites voor internetbureaus te raadplegen, zoals Clutch.co, om een aantal opties te bekijken. U kunt uw zoekopdracht filteren op hun gemiddelde uurtarief, projectgrootte, of locatie, enz. Bekijk vervolgens de beoordelingen om te zien of hun klantverhalen u aanspreken of niet. Of, we raden ook de ouderwetse verwijzing aan. Vraag rond en kijk welke bureaus mensen die je kent in het verleden hebben gebruikt.

Als je je zoektocht hebt teruggebracht tot een paar opties, raden we je aan om elke website en de diensten die ze aanbieden te bekijken. Je hoeft niet van elke dienst gebruik te maken, maar het is fijn om te weten dat ze kunnen bieden wat je nu en in de toekomst nodig hebt.

Bekijk vervolgens hun pagina met recent werk. Elk bureau zou een “our work” pagina moeten hebben die hun klantenwerk laat zien – wat de uitdagingen van de klant waren, de diensten die het bureau leverde en de resultaten die ze voor hen konden leveren. Dit moet u helpen te visualiseren hoe het zou zijn om voor dat bureau te werken en het soort resultaten dat u zou kunnen ontvangen.

Ten slotte kunt u rechtstreeks contact opnemen voor een snel ontdekkingsgesprek. Het klinkt misschien een beetje intimiderend, maar u krijgt de kans om met een echte vertegenwoordiger te spreken om uw behoeften te bespreken en vragen te stellen. Zij kunnen u kort enkele oplossingen bieden en u krijgt een idee van hoe het zou zijn om met hen samen te werken.

Wilt u meer weten over wat internetbureaus doen en voor u kunnen betekenen klik dan hier!

Internetbureau

Wat maakt een goede internetbureau als partner

Een goed internetbureau werkt gedurende het hele proces met u samen en wordt meer beschouwd als een partner dan als een aannemer. Naast een goede chemie, moet een goed internetbureau partnerschap ook gebaseerd zijn op een solide basis van wederzijds begrip. Hier zijn enkele kenmerken die zorgen voor een succesvolle samenwerking met een digitaal bureau:

Open communicatie & samenwerking 
U kent uw bedrijf beter dan wie ook, dus het is belangrijk dat uw internetbureau u bij het hele proces betrokken houdt. En als experts in digitale marketing moet uw bureaupartner u helpen uw KPI’s te ontdekken en vanaf de eerste dag eerlijk zijn met hun aanbevelingen.

Vertrouwen
Kunt u erop vertrouwen dat uw bureaupartner product gerelateerde geheimen bewaart en deadlines haalt?

Aanpassingsvermogen
Laat uw bureaupartner u helpen nieuwe ideeën te verkennen die u zelf niet zou uitvoeren. En aan de andere kant zal een goed bureau ervoor zorgen dat uw stem nog steeds wordt gehoord.

Conflictoplossing
Een bureaupartner is er om u te helpen uw doelen te bereiken, maar dat kunnen ze niet als u niet duidelijk bent over uw verwachtingen. Geef vroeg en vaak feedback, opmerkingen en suggesties.

Kwaliteitstijd
Het is belangrijk om regelmatig bijeen te komen om ervoor te zorgen dat iedereen op één lijn zit en de resultaten de verwachtingen overtreffen.